МОВОБЛОГЕРУВАННЯ - це УКРАЇННО!

 

 

Нині "пошесть" блогерування: стільки графоманства, яке, на жаль, зчаста переходить у популяризацію психоневротичних загострень усіх, хто вміє розкривати рота й вибрикувати перед камерою... Але







уроки української, особливо в період навчального дистанціювання, стають своєрідною школою блогерування... І це ЧУДОВО. Ось як ми це робимо із 6-класниками й 6-класницями на уроках української мови УКРАЇННО!

Ось що вони самі говорять про свої задуми-знахідки.

 Андрійко Яковина: "Нещодавно ми здійснили віртуальну подорож Україною, знявши відеоролики про визначні загадкові місця нашої мальовничої держави. Під час повторення вивченого про частини мови ми мали змогу побувати у ролі вчителя й у цікавій формі розповісти про свою улюблену частину мови.
    Мені подобаються відеозавдання – це завжди так захоплює, хоча буває і досить складно. Готуючи презентацію про частини мови, я вирішив розповісти про числівник. Чи змогли б ви обійтися без числівників у повсякденному житті? Без них ні години не визначиш, ні пиріжків не порахуєш, ні за морозиво не розрахуєшся! Усюди ж треба використовувати назви чисел: десятків, сотень, тисяч. Усі типи числівників треба знати і правильно вживати. У своєму відео я намагався показати, що роль і значення числівників у мовленні людини є потужними. Числівники ми надибуємо в загадках, прислів’ях, приказках тафразеологізмах. Навіть українські народні казки увібрали у себе магічні числа: три, сім, дев’ять. Зв’язок між числівником, як частиною мови, і цифрами досить цікавий і гідний пильної уваги.
    Створювати це відео було корисно і пізнавально. Й завдяки таким захопливим завданням легше переконуємося в тому, що українська мова ввібрала в себе все найкраще, найвеличніше, наймудріше, найблагородніше і найболючіше. Нехай кожного з вас вона вабить, дивує і захоплює!"

Анничка Пантків: "Як і в будь-якій іншій справі, у створенні відео майстерність приходить із досвідом. Я поки що початківець, але вже можу дати кілька порад.
    Перш за все, слід обрати цікаву тему та інформаційну складову майбутньої відеороботи. На уроках української мови я мала можливість попрацювати над оригінальними завданнями, кінцевим результатом яких були відео на теми: «Віртуальна мандрівка Україною» та «Казка про улюблену частину мови».
    Перша відеоробота присвячена цікавим куточкам нашої країни. Для її створення я знайшла інформацію та зображення колоритних та самобутніх місць Одеської, Закарпатської, Черкаської та інших областей України. Потім записала свою розповідь на диктофон. У спеціальній програмі CapCut змонтувала зображення так, щоб вони відповідали змісту, а розповідь підсилила красивою мелодією. І, як бачите, моя відеовідповідь не лише інформативна, а яскрава, барвиста й захоплива.
    Друга робота створювалася зовсім по-іншому. Я придумала казку про чудову країну Моволяндію, де жили різні частини мови, серед них і моя улюблена — прикметник. Цю історію я повинна була записати на відео. Для цього слід було обрати хороше місце зйомки, налаштувати світло та звук, а також попрацювати над дикцією, щоб голосом та інтонацією захопити глядачів і поринути з ними у цікаву мандрівку до казкової країни. Тож не бійтеся починати створювати відеоролики, адже це наповнить ваше життя новими емоціями та цікавим досвідом. Головне все робити з любов'ю та смаком!"

Полінка Федорів: "Мені було цікаво працювати над створенням оповіді та віртуальної відеомандрівки Україною з використанням іменників. Після того, як оголосили карантин, про подорожі на якийсь час можна забути. Працюючи над цим завданням, я дізналася багато цікавої інформації про замки Львівщини. Я, створюючи відеопрезентацію, віртуально гуляла залами середньовічних архітектурних пам'яток минувшини. Якими цікавими легендами оповита їх історія! По закінченню локдауну я обов’язково побуваю там.
Не лінуймось виконувати незвичайних завдань наших вчителів! Як говорить українське прислів’я: «Кожна пригода – до мудрості дорога!»".

Тадейчик Яцків: "Інформацію я використовув з різних джерел, такі як підручник, інтернет або власний досвід. З
зйомкою мені допомагала моя сестра Ольга, а монтаж я робив сам, в програмі «CapCut».
Створювати відео — дуже цікавне заняття і всім рекомендую це спробувати".

Юліаночка Морис: "Щоб записати цікавий та корисний відеоурок, не обов'язково закінчувати режисерський факультет і витрачати великі кошти на апаратуру. Якісний навчальний ролик може зробити кожен. Перш за все достатньо аматорської відеокамери та мікрофона. Мені випала така можливість продемонструвати свої навички. Уроки української мови в нас дуже цікаві та захопливі... Підібрала сценічний одяг, який відповідає моєму змісту. При виборі одягу головне, щоб він доповнював художній образ. 

У спеціальній програмі CapCut змонтувала зображення, а на фон цих картинок поставила відео своєї подорожі. Вигадала цікаву розповідь про частину мови прикметник. Щоб зацікавити глядача, скористалася фантазією... І прикметник у мене - найбільш творча професія у світі слів. А творчість в сучасному світі - це все! Так, що у моїй розповіді улюблена частина мови розмальовує все, що завгодно. Для цього ретельно підготувала місце для знімання, налаштувала світло та звук. Вставила цікаві картинки за змістом.  Доклала всіх зусиль, удосконалюючи техніку мовлення: дикцію, дихання, голос. 

І все для того, щоб наповнити свою історію важливими кольоровими деталями сприйняття й запам;ятовуванню потрібного, але нудненького матеріалу. На мою думку, створення відеороликів дуже захопливе! Воно наповнює  новими емоціями та незабутніми враженнями".

    Для чого потрібно розвивати такі навички? На філологічно-педагогічні "потреби" без вагань наштовхнуть думки інших шестикласників і шестикласниць.

Софійки Шевчук: "Я ніколи не створювала відео для уроків, було і є страшно щось не так сказати. Це ж усі люди можуть побачити, потім осуджувати, так що вирішила не ризикувати. Якби була смілива й люди добріші, швидше за все, відео зробила б. Мені подобається бути корисною, навчати когось чомусь, це прекрасно. Тільки маю один мінус: завжди хвилююся, чи все буде добре. Навіть якщо відео не для уроку, а просто для себе. Сподіваюся колись побороти цей страх!". 

 Ярема Паньо: "Відсутність свого відео я можу пояснити "страхом сцени". Я декілька разів намагався записати кліп - але кожного разу залишався абсолютно незадоволеним результатом. І незчувся, яке при тому пропустив термін здачі роботи. Безумовно, подібна ситуація є недопустимою. І я обіцяю докласти всіх зусиль...".  

   Звідки взяти час, запитаєте ви...  Для такої діяльності за чинною програмою стовідсотко ваші творчі амбіції допоможуть "увіковічнити" такі теми: "Повторення вивченого про самостійні частини мови в попередніх класах. Загальна характеристика частин мови" та "Складання інформаційного допису для публікації в соцмережі або на ліцейному веб-сайті". Відповідно завдання для їх реалізації варто запропонувати в режимі очному чи віртуальному такі - саморреалізаційно-умотивовувальні:

1. І. ПЕРЕГЛЯНЬТЕ тематичне відео за покликанням
https://www.youtube.com/watch?v=OgQi5nsBL4k та ЗАКОНСПЕКТУЙТЕ, склавши схему, основний теоретичний матеріал і те, що подається в схемах і таблицях. ВИКОНАЙТЕ УСІ завдання усно й письмово.
ІІ. ВИБЕРІТЬ УЛЮБЛЕНУ ЧАСТИНУ МОВИ, складіть усно текст за ПИСЬМОВИМ ПЛАНОМ і розіграйте історію про неї за зразком цього ТЕМАТИЧНОГО ВІДЕО.
ІІІ. Матеріал упорядкуйте, сфотографуйте, ВІДЕО запишіть і завантажте.

2. У документі "Word" складіть інформаційний допис для публікації в соцмережі або на ліцейному (чи власному) веб-сайті про те, як ви створювали (чи не створювали, чому так сталося) власне відео на попередні уроки з використанням іменників – власних назв (імен і прізвищ, географічних назв і т. ін.).
ПАМ'ЯТАЙТЕ про структуру допису:
- вступ (зачин);
- основна частина (виклад основних подій, вражень);
- кінцівка (висновок-враження з приводу викладеної вище розповіді).

    


Переконуємося: такі своєрідні мовоблогерувальні тренажери на уроках рідної мови й літератури - це особистісно й навчально мотиваційно, і українно!  

Коментарі

Популярні публікації